Wil je starten met lesgeven of heb je een eigen praktijk die je wilt uitbreiden? Als yogadocent werk je (veelal) als zelfstandige, je bent ondernemer. In deze driedaagse workshop wordt de zakelijke en commerciële kant van het yogadocent zijn behandeld. Je leert wat nodig is om van je praktijk een succes te maken. Heb je dag 1 al eens gevolgd? Dan kun je je ook alleen voor dag 2 en 3 inschrijven.
Dag 1: algemene ondernemersvaardigheden
Tijdens de eerste workshopdag leer je over de zakelijke en financiële basis van je praktijk. Moet je je als ondernemer inschrijven bij de Kamer van Koophandel? Wat zet je in een ondernemingsplan? Hoe bepaal je de hoogte van lesgeld en hoe zit het met administratie, verzekeringen en belastingen?
Dag 2 en 3: marketing voor yogadocenten
De tweede en derde workshopdag gaan over marketing. Hoe positioneer je jezelf in een markt met steeds meer yogadocenten? Hoe trek je cursisten aan op een manier die bij jou past?
Dag 2. We gaan in op de strategie van je marketing. Of je nu start of wilt uitbreiden, marketing begint bij het bepalen van een heldere koers. Wat maakt jou uniek? Wat is jouw visie voor je praktijk, wat past bij jou? En welke cursisten horen daarbij? Je werkt je eigen ideeën uit aan de hand van schrijfoefeningen en huiswerk.
Dag 3. Als vervolg op de strategiebepaling van dag 2, gaan we nu aan de slag met de praktische uitwerking ervan. Wat moet er op je website staan? Welke (sociale) media zijn zinvol om in te zetten? Hoe schrijf je teksten waardoor jouw toekomstige cursisten zich aangesproken voelen? Een dag vol tips en handreikingen.
Via een besloten Facebook-groep kun je ook na de workshop vragen stellen en feedback vragen.
Voor deze workshop ontvang je een bewijs van deelname.